Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

Εξαπάτηση των καταναλωτών από την Φολκβάγκεν - VolksWagen



Η εξαπάτηση των περιβαλλοντικών Αρχών των ΗΠΑ και το παράνομο λογισμικό που είχε εγκαταστήσει στα αυτοκίνητά της ωστε να παρακάμπτει τις πραγματικές εκπομπές ρύπων των κινητήρων diesel, έχει προκαλέσει τεράστιο σάλο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
αλλά και στην Ευρώπη.



Η Εταιρία παραδέχθηκε πως είχε τοποθετήσει εσκεμμένα μια συσκευή στα μοντέλα που έφεραν τον 2.0 TDI κινητήρα και ζήτησαν συγνώμη από τις Αρχές και τους πελάτες. Οι επιπτώσεις του σκανδάλου «Dieselgate» όμως, είναι τεράστιες για το VW Group, καθώς εκτός από την κατάρρευση της μετοχής στο χρηματιστήριο και την απώλεια 15 δις ευρώ σε μία μόλις ημέρα, σταμάτησαν και οι πωλήσεις όλων των αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο πετρελαίου.

Η απάτη γινόταν εδώ και 6 χρόνια. Το Αμερικανικό Πρακτορείο Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) ανακοίνωσε ότι η VW με αυτόν τον τρόπο τα αυτοκίνητα της εταιρείας παρήγαγαν 40 φορές περισσότερη μόλυνση από το επιτρεπτό όριο. Η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε εντολή στη VW να αποσύρει 482.000 μοντέλα δικά της και της Audi κατασκευασμένα από το 2009 κι έπειτα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τί θα κάνει;

Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ, αποφάσισε να μην χορηγήσει το απαραίτητο πιστοποιητικό συμμόρφωσης στα μοντέλα MY2016 VW Passat, Jetta, Golf, Beetle και Audi A3 2.0 TDI, έως ότου ξεκαθαρίσει το θέμα. Το πλήγμα είναι πολύ μεγάλο για τον γερμανικό όμιλο, καθώς τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 20-25% των συνολικών πωλήσεων της VW στις ΗΠΑ.

Το γεγονός φαίνεται απο τη πορεία της μετοχής της εταιρίας οτι ηταν γνωστό σε στενό κύκλο ηδη απο την ανοιξη,


Επίσης, η εταιρεία είναι αντιμέτωπη με πρόστιμο 18 δις δολαρίων, ενώ δεν αποκλείεται να επιβληθούν και ποινικές διώξεις εναντίον της.  Το σκάνδαλο είναι βέβαιο πως θα επιφέρει άμεση μείωση των πωλήσεων και ένα σημαντικό πλήγμα στη φήμη της. Οι διαφημίσεις των «clean diesel TDI» διεκόπησαν, με ορισμένους να ζητούν την παραίτηση τόσο του επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης του VW Group, όσο και του μεγάλου αφεντικού, Martin Winterkorn.

Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί «πρόωρο το σενάριο λήψης άμεσων μέτρων επιτήρησης», υπογραμμίζοντας όμως ότι το θέμα «εξετάζεται πολύ σοβαρά», ( Θα σκίσετε κανένα καλτσόν, σιγά κυρία μου ) τα παραπάνω δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Λουσιά Κοντέ, που συμπλήρωσε ότι «οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία»,  
«Άρα είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς, αν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και αν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης», πρόσθεσε η Κοντέ.

Καλά, μολυσμένα ήταν τα αυτοκίνητα που πουλούσαν οι Γερμανοί στους Αμερικάνους και οσα πουλήθηκαν στην Ευρώπη υγιή;

Σε ελεύθερη μετάφραση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα κάνει ότι είναι δυνατόν να σκεπάσει το θέμα, δεν θα ελέγξει αν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ίδιες ΙΔΕΕΣ.

Στις ΗΠΑ ηδη απο το 1998 ειχαν επιβληθει πρόστιμα 1 δισ. στις εταιρίες Caterpillar Inc.  & Cummins Inc. για παρόμοιες πρακτικές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: